fredag 2 april 2010

PÅSKFEELING

Idag är jag helt ensam hemma och njuter av att inte göra någonting. Läser bok, bläddrar i magasin och planerar lite inför morgondagens meny. Jag hoppas på bättre väder imorgon för vi planerar att grilla! Tittgodis från Martha Stewart.
Inredaren Jimmy Schönning och kocken Renée Voltaire har gjort ett fint samarbete med Åhléns. Kolla in här för ännu fler fina bilder och recept. Pressbild: Åhléns

Pärhyasinter hos Martha Stewart.

Gillar idéen med griffeltavel färg men jag tror inte att det är lika praktiskt som snyggt på just ett bord. Pressbild: Åhléns

Påskliljor ger mig sådana barndomsminnen! Jag växte nämligen upp i södra England och där blomstrade allt mycket tidigare än här i västra Sverige. Jag kommer ihåg hur jag och mamma gick och kollade i trädgården och jag var speciellt förtjust i just påskliljorna och var lite förundrad över varför påskliljorna inte alltid blommade vid påsken i Sverige. Varför hette de då påskliljor? Bild från Grönbergs Interiör.


Jag missade första avsnittet Leila bakar i onsdags men jag kikade på det på TV4 play idag. Dessa cupcakes ser riktigt smarriga ut men jag blev mest sugen på att försöka mig på att baka surdegsbröd. I programmet hälsade de nämligen på hos Fabrique Stenugnsbageri som ligger i Stockholm, vilket bageri det verkar vara! Dit ska jag verkligen gå vid nästa besök i huvudstaden.

Jag funderar på Lisa Bengtssons fina tyg "Mademoiselle" i gult till mitt lapptäcke som är under produktion. Fortsättning följer! Härlig bild från Studio Lisa Bengtsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar